Poznaj nowości, poszukaj inspiracji

Jak za darmo zwiększyć liczbę ludzi oglądających Twoje posty
 


Powiemy jak publikować posty na Facebooku i zwiększyć ich zasięg. Jednak zanim to zrobimy trzeba powiedzieć czym różni się zasięg organiczny od zasięgu płatnego.


Zasięg organiczny:

Pokazuje liczbę osób, którym został pokazany post, a osoba lub firma publikująca post nie wnosiła z tego tytułu żadnych opłat dla FB
   

Zasięg płatny:  

Pokazuje liczbę osób, którym został pokazany post, w wyniku prowadzenie płatnych działań reklamowych na FB



Musisz wiedzieć, że nie każdy Twój znajomy czy fan widzi wszystkie Twoje posty. Treści jest tak wiele, że na wyświetlenie wszystkich postów nie starcza miejsca, ani czasu. Ponadto Facebook potrzebuje też miejsca dla wyświetlania treści sponsorowanych.  Dlatego Facebook stworzył algorytm, który ma za zadanie określenie „ jakości” publikowanych, treści zwany EDGE RANK.


W uproszczeniu wygląda to tak:
 

Im wyższa jest:
  • „jakość” posta,
  • „jakość” powiązania między użytkownikiem, a Twoim fanpagem,
tym częściej dany użytkownik widzi Twoje posty.

Zatem jak docierać z postami do jak największej liczby użytkowników bez płacenia za reklamę? 
Pomoże w tym znajomość kryteriów „ oceny” używanych przez algorytm.


Ocenie poddawane są trzy kryteria.


-1-
 
Pierwszym jest wskaźnik powiązania. Facebook ocenia jakość reakcji jaką wykonali użytkownicy z twoim postem.
I tak kolejno Facebook promuje:
  1. Udostępnienia.
  2. Komentarze.
  3. Polubienia.

Duża ilość udostępnień Twojego posta wpływa na podwyższenie oceny „ jakości” posta, ale także na to, że Twój kolejny post będzie pokazywany wybranemu użytkownikowi.  Przykładowo jeżeli Jan Kowalski będzie często wchodził w reakcje z Twoimi postami to częściej będzie widział Twoje kolejne posty.

-2-
 
Kolejny wskaźnik to waga postu. Facebook określa pewne formy jako bardziej wartościowe od innych. I nie chodzi tu o treść posta, a raczej o formę prezentacji materiału.
I tak kolejno Facebook promuje:
  1. Posty Live Stream.
  2. Posty Wideo (nie Youtube, a wideo FB).
  3. Posty z Linkiem.
  4. Posty graficzne i Wideo  z użyciem Youtube.
  5. Posty tekstowe.

-3-
 
Ostatnim czynnikiem branym pod uwagę jest czas publikacji. Im więcej czasu minęło od ostatniej reakcji użytkownika (udostępnienia, polubienia, komentarze) z Twoimi postami tym mniejsze jest prawdopodobieństwo, że zobaczy on kolejne Twoje posty.


Zatem idealne posty to: często publikowane przekazy na żywo, z treścią zachęcającą do udostępniania.
Jest to oczywiście możliwe ale czasem trudne do osiągnięcia. Dlatego starajcie się publikować treści często, zachęcając do reakcji użytkownika, w formie dobrze ocenianej przez FB czyli z obrazem, linkiem lub filmem.

Pamiętajcie też, że dla zajętych przedsiębiorców Facebook ma ofertę zasięgu płatnego. Oczywiści samo tworzenie skutecznych treści reklamowych rządzi się swoimi prawami, ale to już temat na kolejny artykuł.

Skoro dotarłeś do tego miejsca ozncza to, że artykuł był dla Ciebie ciekwy. Dlatego pamiętaj kiedy już udostępnisz post, dzięki któremu tu trafiłeś, będziesz częściej widział inne ciekawe artykuły.

Pokaż się od lepszej strony