Poznaj nowości, poszukaj inspiracji

Czym jest reklama w Google?
 

Są to reklamy tekstowe wyświetlane w wynikach wyszukiwania na szczycie wyników, czasem także na dole strony za wynikami. Kiedy wpisujemy pytanie do wyszukiwarki, ta natychmiast wyświetla nam reklamy dopasowane do naszego pytania oraz lokalizacji w jakiej się znajdujemy. Dzięki czemu reklamy docierają tylko do użytkowników, których reklamodawca może obsłużyć.

Rekalma w google - obraz kompterów z widokiem wyszukiwarki - seetop strony www Wyszków

Ile płacimy do Google za reklamę?
 

Rozliczenie w modelu za kliknięcie oznacza, że Google pobiera opłatę tylko kiedy ktoś kliknie w link prowadzący do naszej strony www. Stawki za kliknięcie są różne i zależą od branży i samego słowa kluczowego. W obrębie jednej kampanii można używać różnych słów kluczowych i promować różne usługi. Znając orientacyjne stawki dla branży, klient sam ustala jaki budżet przeznaczy na reklamę. I tak, jeżeli koszt kliknięcia to 1 zł, a klient przeznaczy 500 zł miesięcznie to wygeneruje około 500 wejść na stronę. Poza budżetem do Google trzeba uwzględnić wartość przygotowania i prowadzenia kampanii.

 

Dlaczego linki sponsorowane są lepsze od pozycjonowania?


W przypadku pozycjonowania trzeba podpisać długoterminową umowę 12/24 miesiące. Model rozliczeniowy może zakładać abonament lub rozliczenie za wyniki ( po osiągnięciu pozycji ). Osiągnięcie wyniku może zająć dużo czasu ( 3-6 miesięcy ) , a w przypadku niektórych fraz być w ogóle nie osiągalne. Kampania linków jest elastyczna, można zmieniać słowa lub wstrzymać wyświetlanie reklam kiedy zaczyna brakować zaplecza do obsługi zapytań ofertowych.

Pokaż się od lepszej strony